portada

La fesomia de l’entrada de Sant Boi de Lluçanès canviarà en les properes setmanes. L’estreta carretera entre plataners centenaris, s’ampliarà per la vessant nord, traient l’arbrat d’aquella banda. D’aquesta manera, els 650 metres de la BV-4608, la recta d’entrada a Sant Boi, ampliaran l’amplada dels 5 metres actuals, a 6 metres, amb vorals de 0,5 metres per banda.

L’obra inclou la construcció d’un itinerari de vianants al marge esquerre de la calçada, de 550 metres de longitud, així com la plantació de nou arbrat. Per tal de millorar la seguretat viària, es disposaran barreres de protecció. L’actuació comprèn des del camí de l’Oliver fins al camí del Vilar, just després del pont de’n Gorra, que parteix els termes municipals de Sant Agustí i Sant Boi de Lluçanès. Precisament aquest punt, serà dels més costosos, ja que s’haurà d’eixamplar el pont.

El projecte, finançat per la Diputació de Barcelona, preveu una inversió de 552.622 €, i un termini d’execució de quatre mesos. Es preveu que les obres s’iniciïn aquesta tardor, i de moment ja han començat les tasques de neteja al lateral de la recta, i s’ha marcat el nou traçat a la carretera, de manera que es preveu imminent.

 

Opinions diverses davant les obres

En parlar amb Josep Maria Masramon, alcalde de Sant Boi de Lluçanès, uns dies després de la presentació de les obres, aquest març, es mostrava optimista, encara que, com reconeixia, li feia una mica de por el canvi d’imatge. Com va explicar, després de les negociacions entre diputació, alcaldes i activistes, és una obra que “si s’ha de fer, crec que s’ha trobat la millor solució”. Afegeix que confia que “d’aquí a 10 anys” les alzines que plantaran al passeig peatonal, tornin a embellir el lloc.

Per la seva banda, la plataforma Lluçanès Viu, així com altres veïns i veïnes,  ja es van manifestar contra de la tala d’arbres. En aquesta actuació en concret, la plataforma també posa en dubte l’elevat cost econòmic, i la poca participació del poble en la decisió de tirar endavant una obra d’aquest tipus.