Un contingut patrocinat per_

La primera edició dels Brots del Cantilafont va estar marcada per la glosa i el circ. El dia començava als Munts amb un taller de glosa, a càrrec de la Núria Casals i Àlex Pujols. La quinzena d’inscrits al taller van aprendre els quatre pilars bàsics de la glosa: la mètrica, la melodia, la rima i la idea a través de jocs i dinàmiques. Per alguns el taller va ser el seu primer contacte amb la glosa, per altres va ser una eina per perfeccionar el que havien après a l’Ateneu Popular del Lluçanès, on gairebé cada dilluns un grup de persones s’hi troben per glosar.


Els actes de la tarda es van traslladar a la pista poliesportiva de Sant Boi de Lluçanès a causa del mal temps. El tret d’inici va ser l’espectacle de circ “Signos” de Michele i Francisca, un espectacle que combinava la dansa i les acrobàcies. Dos cossos en moviment que s’unien i se separaven, que es redescobrien constantment, i la farina com l’element que dibuixava el camí i permetia seguir-ne el rastre. Un cop acabat va ser el torn de la glosa.
Glosar consisteix a improvisar versos sobre una melodia determinada, com corrades o garrotins. En aquesta primera mostra de glosa del Lluçanès van participar-hi en Farri, la Meg, la Núria i l’Àlex, tots glosaires experimentats. La ponicana, és a dir, la persona que dirigeix la glosada i que posa a prova la creativitat dels glosadors, va ser en Martí. Vingut des del Vallès, va idear un seguit de proves adaptades al Lluçanès que van fer les delícies d’un públic entusiasmat davant l’enginy que demostraven els i les glosadores. L’acompanyament musical va anar a càrrec de Marçal Ramon que a ritme de nyacres, perdiuetes i jotes va encaminar la vetllada.

A Olost, la pluja aigualeix els Brots
Sant Adjutori va acollir la segona edició d’aquests Brots transhumants. A les sis de la tarda la presentació del llibre Escrits lluçanesos. Fogueres al poblat de Ramon Erra va marcar el punt d’inici. La Laia Font i la Carolina Font, en representació de LaRella, van obrir la tarda llegint tres textos significatius del llibre, mentre la ballarina Maria de Acha, posava gest i moviment a les paraules. Seguidament, mentre començava a plovisquejar, l’autor del llibre i el seu procurador, Florenci Barniol, ambdós de Santa Eulàlia de Puig-oriol, explicaven com havia sorgit la idea, i en desgranaven les claus.

Seguidament Júlia farrero va presentar l’espectacle de circ Teia, que combina moviment i trapezi, inspirant-se en les falles pirinenques. El joc amb les falles, sorgit de la pròpia tradició, va iniciar l’espectacle, que va seguir amb intensos moments al trapezi.

El punt musical el van posar Els Carbonell, amb Sergi Carbonell, teclista de Txarango, i el seu pare, l’actor Janot Carbonell, que juntament amb Joan Palà i Àlex Pujols, van portar a l’escenari un recull poemes i cançons que han marcat generacions. Cançons protesta que es van veure tallades en sec pel breu xàfec que va caure. Quan la pluja va minvar encara es van atrevir a fer un parell de cançons més, però el concert va acabar abans d’hora i va deixar amb ganes de més al públic assistent.

Impulsa:

Amb el suport de: