L’any vinent començaran les obres de la variant de Sagàs. Així ho ha anunciat el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, durant la visita institucional a l’Ajuntament de Prats en motiu de la festa major de Sant Vicenç.

El tram que ara s’acabarà fa 2,6 quilòmetres i és l’únic de tot l’eix del Lluçanès que va quedar pendent de reforma durant les obres finalitzades fa deu anys.

Puigneró ha explicat que el Departament preveu que al llarg de l’any 2022 s’actualitzi el projecte, que data del 2018, així com la seva tramitació ambiental, amb la voluntat de licitar les obres a finals d’aquest mateix any i iniciar-les a finals del 2023.

Un projecte, diu el Departament, que es treballarà conjuntament amb els municipis de la zona. Tant l’alcalde de Merlès com l’alcaldessa de Sagàs, a més de l’alcalde de Prats, han acompanyat el vicepresident en el moment de l’anunci.

8 milions
El projecte, que estima el valor de l’obra en poc més de 8 milions d’euros, defineix un traçat alternatiu a l’actual per tal que hi hagi menys revolts, tingui la mateixa amplada que la resta de C62 i sigui més còmode conduir-hi. El nou traçat previst se situa a la dreta de l’actual, venint del Lluçanès, i passa per darrere de l’edifici de l’Ajuntament de Sagàs.

El govern ha destacat que la nova variant “permetrà el desplaçament dels veïns del Lluçanès a treballar, amb seguretat i comoditat, a les comarques del Berguedà i Osona”, amb la qual cosa, expliquen, “facilita l’arrelament al territori”.

La C62 creua el Lluçanès de punta a punta i connecta les comarques d’Osona i el Berguedà i, per tant, l’Eix del Llobregat amb l’Eix Transversal.

Una reivindicació que ve d’enrere
La demanda d’adaptar el traçat de Sagàs ha estat damunt de moltes taules polítiques en els últims anys. A Sagàs, com a població afectada, però també al conjunt del Lluçanès.

En declaracions a LaRella ara fa poc més d’un any l’alcaldessa de Sagàs, Sílvia Triola, remarcava la seva preocupació per la seguretat de la via i reclamava implicació política per posar-hi remei.

Fins aquell moment, el setembre del 2020, les dades indicaven que un de cada quatre accidents de la C62 des que es va posar en marxa, el 2014, havien estat en aquest tram de només tres quilòmetres. També en aquest punt és on hi ha hagut l’única víctima mortal de la carretera.

Continuen les obres d’estabilització de talussos
La notícia de la finalització de l’Eix del Lluçanès ha arribat a la comarca quan, aquesta setmana, ha començat la 2a fase de les obres d’estabilització dels talussos. Aquesta fase de les obres té un cost de 516.812€, que inclou conservació de talussos, neteja de vorals i cunetes i reparacions de malla. En una primera fase es van estabilitzar els murs de l’Eix Transversal fins a Olost.

Per_ Ferran Vila Cabanas