El Raid de Perafita reuneix 75 binomis en l’edició d’aquest 2026
Els ponis van ser els protagonistes de les curses de diumenge amb 30 inscrits que van disputar les proves de 5 km, 10 km o 20 km
Perafita va acollir un any més l’edició del Raid de Promoció, enguany la cita ha estat el passat cap de setmana 14 i 15 de juny.
Des de l’organització valoren molt positivament la participació, tant en el Raid de cavalls celebrat dissabte com la participació en el raid de ponis que es va fer diumenge.
Dissabte es van disputar tres proves: 40 km, 60 km i 80 km, entre totes van aplegar 75 binomis. Enguany la participació ha estat inferior a l’edició del 2025, on hi va haver 90 cavalls, malgrat tot des de l’organització valoren molt positivament el nombre d’inscripcions. Des de l’organització expliquen que fa 15 dies es va celebrar el raid de Santpedor i per normativa els cavalls han de descansar entre raids, aquesta coincidència explica el menor nombre d’inscrits.
Pel que fa al raid de ponis, hi va haver 30 participants que van disputar les proves de 5 km, 10 km o 20 km respectivament.
Raid promoció
En el raid hi van participar mitja dotzena de genets del Lluçanès, entre els quals cal destacar els resultats d’Irene Barcons i Jordi Parés, que van obtenir la 2a i 3a posició respectivament en la categoria de 80 km, la distància més llarga de la jornada de Perafita.
En aquesta categoria la guanyadora va ser Violeta Vall, amb SW Nadjaalif. La segona posició va ser per la perafitenca, Irene Barcons amb Raik-Asier, i la tercera pel santboienc, Jordi Parés amb Spiletta TB.
En la categoria de 60 km, cal destacar la 5a posició obtinguda per la santboienca Bet Parés amb Imalaya Cost. La guanyadora d’aquesta categoria va ser Maria Prieto amb Milka J, la segona posició se la va emdur Alba Mir amb Ajedrea Amadeus, i la tercera va ser per Aida Santacreu amb Erwin-GP.
En la prova de 40 km la guanyadora va ser Maria Gil-Vernet amb Marietta de Zalen. La segona posició va ser Javier Vilaplana amb Juno i la tercera per Martina Subirana amb Highh Strung.
Raid diumenge
Com l’any passat, els ponis van ser els protagonistes de diumenge. Més de 30 ponis amb els seus respectius genets van participar en el raid d’enguany.
D’entre ells cal destacar la quarta posició de la perafitenca, Danna Rodenas amb Gínjol, a la categoria de 20 km. Així com, la sisena posició del santfeliuenc Milan Comas amb Truhan en la categoria de 10 km.//
