Núria Sañas, finalista dels premis de la Societat Catalana de Biologia

La pradenca Núria Sañas, alumna de l’Institut Castell del Quer de Prats de Lluçanès, ha estat reconeguda en l’11a edició dels Premis de la Societat Catalana de Biologia. Ha estat en el marc d’uns guardons que s’entreguen anualment durant la Nit de la Biologia i que reconeixen treballs i publicacions científiques que han contribuït de manera significativa a l’avenç de les ciències biològiques i que han estat desenvolupats majoritàriament als territoris de parla catalana.

Sañas va ser una de les finalistes en la categoria de Treball de Recerca gràcies al seu estudi El silenci de les fonts: què amaguen les aigües del Lluçanès?, una investigació centrada en l’anàlisi fisicoquímica de l’aigua de sis fonts del Lluçanès. El treball inclou una comparació entre les diferents fonts a partir de dues preses de mostres realitzades en diferents moments de l’any, amb l’objectiu d’avaluar-ne la qualitat i les possibles variacions.

L’acte de lliurament dels guardons es va celebrar el dijous 9 de juliol al vespre a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans, a Barcelona. Núria Sañas va rebre un accèssit dotat amb 100 euros i un diploma acreditatiu en reconeixement de la qualitat del seu treball de recerca.//

Entrada similar