La Covid marca l’inici de curs escolar

L’inici de curs 2020 – 21 ha estat marcat per les mesures de prevenció emeses conjuntament pel Departament de Sanitat i Educació per evitar l’expansió de la Covid i garantir que els centres educatius fossin espais el màxim segurs possibles.
Mans, mascareta i distància han esdevingut els tres mots més repetits aquests dies pels mestres. Però més enllà d’aquestes tres normes bàsiques molts centres s’han vist amb la necessitat d’adaptar espais per poder-hi fer classes que fins ara no s’hi feien. Aquest és el cas per exemple de l’Escola Els Roures de Sant Feliu, on l’aula polivalent on feien psicomotricitat s’ha hagut d’adaptar per fer-hi una aula ordinària. Des del centre han demanat poder utilitzar instal·lacions municipals per poder mantenir la qualitat educativa, així doncs mentre sigui necessari, les sessions de psicomotricitat d’infantil es faran en una aula de l’Ateneu de Sant Feliu i l’hora del conte s’ha traslladat a la biblioteca municipal.
Abans de l’inici de curs des del Departament d’Educació es va establir una ràtio de 20 alumnes per aula i va prometre la contractació de més de 8000 docents pels centres educatius. En el cas del Lluçanès la ràtio d’alumnes per aula es compleix, però destaca el fet que, en la situació actual, i davant un augment d’alumnes en gairebé tots els centres s’hagi reduït el nombre de mestres al territori. El cas més destacat podria ser el de l’Escola la Monjoia, on hi ha 13 alumnes més que el curs passat i han reduït mitja jornada a un dels mestres de l’escola.

Una de les mesures de prevenció és la sortida al pati de manera esglaonada// F: MVIÑAS

L’INSTITUT CASTELL DEL QUER COMENÇA LA SEGONA SETMANA AMB UNA AULA CONFINADA
El curs a l’Institut comença amb FEl curs a l’Institut comença amb Ferran Ferrero com a nou director. Ja formava part de l’equip directiu del centre el curs passat com a secretari, el director aleshores era Jordi Hinojosa el qual havia estat designat pel Departament d’Educació, ja que ningú s’havia presentat per ocupar el càrrec. L’actual equip directiu amb Ferran Ferrero al capdavant també manté Ester Bascuas com a cap d’Estudis i ha incorporat a Núria Rovira com a coordinadora pedagògica i Quim Chaves com a secretari.
El nou equip, juntament amb tot el claustre, hauran de fer front els reptes d’aquest curs marcat per la Covid, que de moment ja els ha obligat a confinar un dels grups estables de 4t d’ESO. Hem parlat amb l’Ester Bascuas que ens ha explicat que si això passa “comencem a treballar combinant les classes telemàtiques amb una graella que resumeix les tasques setmanals i tot acompanyat amb un suport tutorial”.
L’Ester també ens ha parlat sobre les mesures que han pres a l’institut que no són tan diferents de les aplicades a les escoles: distància, mascareta i mans com a principi rector. Ens explica que han posat dispensadors de gel hidroalcohòlic arreu de l’institut per garantir que tot l’alumnat el tingui a l’abast.
Una de les novetats del curs, com a la resta de centres, és que els grups són més fixos i han intentat que es desplacin el mínim possible de l’aula que tenen assignada i en el cas que ho hagin de fer, com ens explica l’Ester “els alumnes desinfecten la taula que utilitzen quan arriben i quan marxen”. Com ha passat a altres centres a l’Institut també han hagut d’adaptar algunes aules, com la de música de la planta zero on ara hi ha un grup de primer de batxillerat. La principal diferència amb l’any passat com ens explica l’Ester és que “evitem que els grups es barregin, i que tot el que és pujar i baixar al pati es fa esglaonat. A més el patí cada grup té una zona assignada que serà rotativa al llarg del curs”.
Enguany a l’Institut el nombre d’alumnes total ha disminuït molt poc respecte l’any passat, ja que el descens d’alumnes que han començat batxillerat s’ha vist compensat per l’augment dels que han començat ESO. Des del Departament han assignat més professors al centre, augmentant la plantilla en dos professors i mig. Així doncs la plantilla d’aquest any és de 28 professors amb jornada sencera i 6 amb mitja jornada (en total 31 jornades completes). Aquest fet els hi ha permès tenir tres línies a cada grup d’ESO. L’any passat, excepte el grup de tercer, tenien només dues línies. //

Entrada similar